מאז...
כשהקימו בני הזוג הופמן את "מחולה" בירושלים בשנת 1988, הם ביקשו להקים בית איכותי לילדי העיר בו יוכלו להתמקצע במגוון סגנונות המחול השונים ולקבל חינוך משלים ברמה הגבוהה ביותר. אז, עוד לא היו בירושלים שום מרכזי מחול, ומי שרצה ללמוד את מגוון הסגנונות היה צריך לרדת תל אביבה למרכז בת דור.
עם פתיחת הסטודיו שעטו מאות תלמידים ללמוד בו בלט ומודרני, ג'אז ופלמנקו וריקודי עם וסטפס וריקודי בטן ויוגה ומה לא..... ברבות השנים התחדדה הפעילות של "מחולה" סביב נישות ברורות יותר ונוצר מבנה הלימוד המאפיין את "מחולה" עד היום, מבנה אשר הוכיח את עצמו לאורך השנים ומהווה דוגמא ובסיס עבור אחרים.
ועד היום...
במהלך השנים, הפך בית הספר "מחולה" לרשת הפועלת ב- 5 איזורים ברחבי הארץ - ירושלים, תל אביב, רמת השרון, גבעת שמואל וסביון. כל חמשת הסניפים מנוהלים באהבה ובתשוקה רבה ע"י בני משפחת הופמן, סניפי ירושלים, גבעת שמואל וסביון באחריות ההורים המייסדים - שוקי ושלומי, ואילו הסניפים של תל אביב ורמת השרון על ידי הדור הבא - יניב ודורית אשתו.
כל זאת תוך שימת דגש על שימור אופי משפחתי, חם ואוהב עם צוות מורים שגדל וצמח בתוך בית הספר לאורך השנים ועם שיטות לימוד אחידות בין כל הסניפים.
מבנה בית הספר:
עיקר רקדני בית הספר רוקדים במבנה של "להקות" עם צוות מורים אישי, רפרטואר ריקודים ייחודי וקצב ההתקדמות מותאם.
הרקדנים משובצים בהתאם לגילם, רמות הידע, הכישרון והיכולות, כך שכל רקדן/ית יוכלו לרקוד בקבוצה המתאימה להם ביותר ולמצות את פוטנציאל הלימוד.
שיטות הלימוד והשפה התנועתית נוצרה בתוך "מחולה" וייחודית לבית הספר. העבודה משלבת טכניקות של מחול ישראלי, ג'אז מחול מודרני ועכשווי.
תלמידים רבים לוקחים חלק גם במגמות הבלט וההיפ-הופ, מקבלים מגוון רחב מאוד של סגנונות וגדלים להיות רקדנים ורסטיליים ורב גוניים.
אם להנאה ואם באופן רציני ומקצועי כל הרקדנים זוכים ללמוד מצוות המורים המקצועי ביותר.
חזון:
בית הספר למחול "מחולה" הוקם על מנת להוות בית משמעותי לילדים, בני נוער ובוגרים רבים לקבלת חינוך משלים איכותי המושתת על ערכים ותרבות.
רשת "מחולה" רואה במחול כלי ללמידת ערכים– קהילתיים, חברתיים, חינוכיים ותרבותיים ורואה את העיסוק במחול כבעל חשיבות עליונה בשמירה על הבריאות הפיזית והנפשית.
אנו רואים את העיסוק במחול ככלי מרכזי להקניית ערכים חינוכיים נלווים והרגלי למידה הכוללים :
- התמדה
- עמידה בלוחות זמנים
- חינוך למאמץ
- משמעת אישית
- מחוייבות
- אחריות
- אסתטיקה
- עבודה קבוצתית ובצוותים תוך התחשבות בזולת
- פרגון הדדי
- חברות טובה
- התמצאות במרחב
- פיתוח יכולת התמודדות עם קשיים, כישלונות, אכזבות
- פיתוח ביקורת עצמית בריאה
ערכים שיתרמו לעתידם בכל תחומי החיים.